Stark på en måndagsskväll

Igår var det en stark avslutning på dagen. Det var dags att testa max i pushpressar i boxen!
Jag är ganska stark i pressar, och i pushpress skapar man kraft genom att böja på benen och sen tar man i och rätar upp kroppen samtidigt som man pressar upp stången ovanför huvudet.
Pushpress är lite lättare just av den anledningen, att man använder benens styrka också.
Eller lättare och lättare, det är väl en sanning med modifikation förstås. Men det blir lite lättare att pressa upp stången i alla fall.

Jag pushpressade upp 60 kg, vilket var mitt mål. Jag testade även på 62,5 men då kom jag inte hela vägen upp.

Det är coolt att våga bli stark mitt i livet!

1 Tack!

2 thoughts on “Stark på en måndagsskväll

  1. Hej Camilla!
    Äntligen har jag hittat en blogg där jag kan identifiera mig, men du är lååångt före mig i processen. Jag råkade efter att ha läst dina inlägg anmäla mig till tunnelrun i mars. Jag kan inte springa och bär på 20 kilo för mycket. Hur kom du igång med löpningen?

    1. Hej Frida! Vad glad jag blir 🙂 Jag började väldigt långsamt, sprang kanske 10-20 sekunder i början och gick minst ett par minuter innan jag sprang igen. Ett bra sätt kan också vara att köra efter Lofsans 5-minuters metod. Man startar klockan och springer väldigt väldigt långsamt så länge man orkar och orkar man 30 sekunder så går man tills klockan står på 5 minuter. Då börjar man om och springer igen så länge man orkar. Men jag tror att det är jätteviktigt att man verkligen springer superlångsamt!! Heja dig! Det klarar du! Jag hoppas vi ses i Stockholm i mars!
      Kram, C

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *