img_9883

Träning vecka 42

Skönt avslappnad (och jättetrött) efter veckans yinyoga 🙏

Check på ännu en väldigt bra träningsvecka!

.

Måndag: CrossFit

Tisdag: CrossFit

Onsdag: CrossFit

Torsdag: CrossFit

Fredag: CrossFit

Lördag: Vila

Söndag: Löpning + yinyoga

Hundpromenader varje dag.

img_9883

Måndag 8 oktober

Hej!

Hur har din dag varit? Gjort nåt kul?

Jag vaknade ganska pigg för en gång skull. Jag är ju så sjukt morgontrött nu för tiden.

Men efter kaffe och en promenad med hundarna så var dagen igång. Jag var på mitt nya jobb ett par timmar, sen direkt till kontoret. Möte, svara på mail och fila på ett föredrag.

Handla lite och sen hem. Fick med mig tonårsdottern på promenad med hundarna. Sen iväg på träning i boxen.

Bra och rolig träning med mycket backsquats och strikta pressar. Sjukt nöjd med att jag gjorde fyra set med 13 strikta pressar med 25 kilo 👊

Sen hem och käka chiligryta. Den gjorde jag i croc-poten igår så det var bara att värma och käka. Perfekt 👍

Tack och Hej måndag! Nu blir det lopplådan.

img_9883

Onsdagspass med tuuusen hantelsnatch

Note to self. Lyssna på coach Emma-Gill när det är genomgång, annars får du jobba onödigt mycket 🙈

Vi skulle göra en stege med hantelsnatch -> på 20-18-16-14-12-10-8-6-4-2 repetitioner, men jag gjorde 20-20-20-20-20-20-20-6-4-4 istället… . Och höjde vikten varje gång från 6 kg till 17,5 totalt förvirrad! 😂💪

.

Onsdagspasset:

A. 10 min

4 HPC, paus vid start och fångst. (40 kg)

2 PushPress + 2 Push Jerk med 15s paus över huvudet på sista rep (40 kg)

.

C. Work in Team of 2.

10 rounds of:

10 Deadlift (5 reps 70 kg)

Alternating Dumbell Snatch. Start light and increase the weigth.

20-18-16-14-12-10-8-6-4-2, men jag gjorde alltså…20-20-20-20-20-20-20-6-4-4

20 Ring-Rows

Gick från boxen sjukt trött och sjukt nöjd 🙂